Беларускамоўная група

Папулярызацыя і пашырэнне сферы выкарыстання беларускай мовы

Пальчыкавыя гульні

Пяком бліны

Па чарзе датыкацца да стала тыльным бокам ручкі і далонькай:

Матуля напячэ блінкоў

Для дачушак ды сынкоў.

Блін смятанай паліваем,

Зверху цукрам пасыпаем,

Лоўка трубачкай згарнем –

І жуем, жуем, жуем!



Пеўнік 

Пеўнік раніцай прачнуўся,

(Далонь угару, указальны палец абапіраецца на вялікі, астатнія расстаўлены ўгару). 
І да сонца павярнуўся. 
(Пакруціць кісцю рукі ў розныя бакі). 
Кукарэкнуў раз, два, тры! 
( Разводзіць і зводзіць указальны і вялікі палец). 
Ты сягоння не праспі. 

Гульня “Замок” 

На дзвярах вісіць замок.

(Дзеці складаюць свае ручкі ў замок). 
Хто яго адкрыць бы змог? 
(Паднімаюць “замок” угару, паказваюць). 
Пакруцілі, пакруцілі 
(Не расчапляючы рукі, дзеці круцяць іх спачатку ў адзін бок). 
Пакруцілі, пакруцілі 
(Круцяць іх у іншы бок). 
Пацягнулі 
(Дзеці спрабуюць яго “адамкнуць” і цягнуць ручкі ў розныя бакі). 
І адамкнулі 
(Паднімаюць угару і паказваюць свае вольныя ручкі). 

Гэты пальчык 

(Сагніце пальцы левай рукі ў кулачок, затым, слухаючы пацешку, па чарзе разгінайце іх, пачынаючы з вялікага пальца).

Гэты пальчык – дзядуля, 
Гэты пальчык – бабуля, 
Гэты пальчык – матуля, 
Гэты пальчык – татачка, 
Ну а гэты пальчык – я. 
Вось і ўся мая сям’я! 

Гульня “Замок” 

На дзвярах вісіць замок.

(Дзеці складаюць свае ручкі ў замок). 
Хто яго адкрыць бы змог? 
(Паднімаюць “замок” угару, паказваюць). 
Пакруцілі, пакруцілі 
(Не расчапляючы рукі, дзеці круцяць іх спачатку ў адзін бок). 
Пакруцілі, пакруцілі 
(Круцяць іх у іншы бок). 
Пацягнулі 
(Дзеці спрабуюць яго “адамкнуць” і цягнуць ручкі ў розныя бакі). 
І адамкнулі 
(Паднімаюць угару і паказваюць свае вольныя ручкі). 

Васьміног 

(Усімі пальчыкамі, апрача двух вялікіх, дзіця імітуе шчупальцы васьмінога).              Восем пальчыкаў для ног – 
Атрымаўся васьміног. 
Колькі ног у васьмінога? 
Многа! Многа! 


Адпачнём 

Нашы пальчыкі прачнуліся,

Пацягнуліся, пацягнуліся… 
Страпянуліся… 
(Выконвайце ўсе гэтыя рухі). 
Па далоньцы пабеглі, 
(Па далоні адной рукі бегаюць пальцы іншай, потым наадварот). 
Пабеглі, пабеглі, 
Пакланіліся 
(Паўтарайце гэтыя рухі). 
І стаміліся – 
Селі адпачываць. 
(Патрасіце пальцамі і апусціце рукі). 

Размалёўка 

А гусак усё гагоча,                                                                                           

Ускубнуць цябе ён хоча. 
Сядзь за партаю ямчэй, 
Размалюй яго хутчэй. 


Гульні па развіццю беларускага маўлення 


«Што матуліна, а што татава?»  
Мэта: вучыць утвараць прыналежныя прыметнікі. 

Змест. Дарослы паказвае карцінкі (сукенка, акуляры, штаны, капялюш і інш.). Дзіця называе: «Сукенка — маміна...» і г. д.


«Назаві колер»  
Мэта: дапасоўваць прыметнікі да назоўнікаў па тэме: «Садавіна, ага-родніна».  
Змест.  Дарослы кідае мяч дзяцяці і называе садавіну альбо агародніну (яблык, агурок, бурак, слгва і г.д.), дзіця ловіць мяч, называе адпаведны колер (чырвоны, зялёны, чырвоны, сіняя і г. д.) і кідае мяч назад. 


«Адзін ці многа?»  
Мэта: вучыць змяняць назоўнікі па ліках.  
Змест.  Дарослы называе словы ў адзіночным і множным ліку, а дзіця адказвае, колькі прадметаў назва­на: адзін ці многа. У якасці гульнёвага дзеяння можна выкарыстоўваць перакіданне мяча.  

«Што надзенем ляльцы на прагулку?»  
Мэта: замацоўваць лексіку без нагляд­най падказкі па тэме: «Адзенне. Абутак».  
Змест. Дарослы называе некалькі відаў адзення і абутку і прапануе дзіцяці выбраць адзін адказ. Сутнасць гульні ў тым, што дзіця можа назваць тое слова, якое яно помніць.  

«Магазін цацак»  
Мэта: актыўна распазнавацъ но­выя словы.  
Змест. Дарослы апісвае новую цацку. Задача дзіцяці — хутчэй распазнаць яе і знайсці на «прылаўку магазіна».  

свернуть

Аб музычна-рытмічным руху дашкольнікаў

Размаўляем па- беларуску

  У дзяржаўнай установе адукацыі "Дзiцячы-сад № 2 г. Скідзеля" працуе  адна беларускамоўная група: 

з 2 гадоў да 3 гадоў;

 

     Педагагічнымі супрацоўнікамі ў гэтых групах надаецца вялікая ўвага навучанню дзяцей на роднай мове, авалоданню яе багаццем. У групах выхаванцы засвойваюць культуру свайго народа, у іх фарміруецца пачуццё нацыянальнай годнасці. Бо мы разумаем, что менавіта родная мова з’яўляецца сродкам духоўнага развіцця асобы дзіцяці.

        Нашы выхаванцы адначасова чуюць і рускую, і беларускую мовы, гэта садзейнічае аднолькаваму ўзроўню іх успрымання і разумення. Улічваючы гэтыя асаблівасці, у нашай установе адукацыі авалоданне правільным беларускім маўленнем ажаццяўляецца ў працесе арганізаванага навучання.

         Нашы педагогі лічаць, што далучаючы дзяцей да велічнай каштоўнасці і святыні свайго народа, роднай мовы, будзе садзейнчасць выхаванню ў іх грамадзянска-патрыятычных пачуццяў.

 

    Калі ў вас, паважанныя бацькі, ёсць жаданне, каб вашы дзеці штодзённа чулі беларускую мову, далучаліся да традыцый, звычаяў беларускага народа,  шчыра запрашаем да нас.